Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende for salg og levering af enhver vare/ydelse fra Sol I Dag - www.solidag.dk, (herefter benævnt "Sælger") medmindre de udtrykkeligt er fraveget eller ændret ved anden skriftlig aftale. Disse vilkår gælder uanset om bestillingen/købet er indgået via www.solidag.dk, telefon, e-mail eller på anden vis.
www.solidag.dk ejes af Silkeborg El Service, CVR-nr. 44844370, adresse Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg, tlf. 88444418, e-mailadresse info@solidag.dk.
Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til varen/ydelsen der købes fra kundens side, anført i f.eks. kundens ordreafgivelse, er ikke bindende for Sælger, medmindre Sælger udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med de stillede vilkår.
Aftalerne indgås på dansk.
Bemærk, at disse salgs- og leveringsbetingeler alene gælder for privatkunder. Erhvervskunder henvises til salgs- og leveringsbetingelser for erhvervskøb, som forefindes længere nede på denne side.
Ordre og Tilbudsafgivelse
Kundens ordreangivelse skal ikke anses som en bindende aftale imellem kunden og Sælger. Aftalen foreligger endelig, når Sælger har givet sin accept i form af skriftlig ordrebekræftelse. Endelig aftale om køb anses indgået når Sælger har modtaget betaling fra kunden, og Sælger har sendt en skriftlig faktura på dette.
Kundens ordre er på hold indtil betalingen er gennemført. Priser er gældende i maksimalt 7 dage efter bestilling af varer. Levering af varer igangsættes umiddelbart efter betalingen er modtaget hos Sælger, dog med forbehold for muligheden for fremskaffelse af pågældende vare.
Hvis intet andet er angivet, er et tilbud fra Sælger givet med forbehold for, at Sælger kan fremskaffe de pågældende varer. Såfremt dette forbehold bliver aktuelt, er Sælger berettiget til at tilbagekalde/annullere kundens tilbud eller ordreafgivelse, lige meget om tilbuddet måtte være antaget eller ej, og det berettiger ikke kunden til at rejse krav af nogen art.
Aftaler om ændringer i den oprindelige ordrebekræftelse, eller tillæg til denne, er ikke bindende for Sælger, anden der foreligger en skriftlig bekræftelse til kunden fra Sælger.
Hvis Sælgers ordrebekræftelse ikke stemmer overens med kundens ordreafgivelse, skal kunden straks, og senest 2 dage efter modtagelse af Sælgers ordrebekræftelse, reklamere til Sælger. Hvis dette ikke sker, vil kunden være bundet af ordrebekræftelsens indhold.
Betaling og levering
Sælger modtager betaling med bankoverførsel.
Levering af varer igangsættes umiddelbart efter betalingen er modtaget hos Sælger.
Priserne er angivet i danske kroner og inkl. moms. Alle udgifter i relation til varerne, herunder fragt, vil fremgå ved bestilling af varerne og på ordrebekræftelsen. Alle priser er uden montering.
Kunden kan ikke i nogen situationer foretage modregning i købesummen, og kunden kan ikke nægte, eller udøve tilbageholdelsesret pga. reklamation, forsinkelse eller modkrav vedrørende de konkrete varer eller andre krav.
Ved køb af vare tillægges prisen for levering (fragt) oven i prisen på det købte. Leveringsomkostninger for varer er afhængig af typen af varer, antal, leveringsadresse m.v. Prisen vil fremgå ved ordreafgivelse, og på ordrebekræftelsen.
Der tages forbehold for udsolgte varer grundet restordrer hos Sælgeren, eller dennes leverandør. I disse tilfælde vil Sælger være berettiget til at annullerer kundens ordre uden omkostninger for Sælgeren og kunden.
Ved køb af varer fra Huawei bestræber Sælger sig på at sende kundens ordre senest 5 hverdage efter betalingen er modtaget hos Sælger, dog med forbehold for muligheden for fremskaffelse af den købte vare. Hvis en, eller flere varer, er i restordre, kan Sælger godt splitte ordren op i flere leveringer og leveringstidspunkter.
Ved køb af varer fra Solar Edge er leveringtiden ukendt, og der tages forbehold for muligheden for fremskaffelse af den købte vare. Hvis en, eller flere varer, er i restordre, kan Sælger godt splitte ordren op i flere leveringer og leveringstidspunkter. Kunden er altid velkommen til at kontakte Sælger, og få oplyst en estimeret leveringstid.
Kunden kan ikke holde Sælger ansvarlig for forsinkelse som følge af afhjælpning eller omlevering af kundens varer. Sælger kan uanset graden af uagtsomhed heller ikke, i noget tilfælde stilles som ansvarlig, for avancetab, driftstab, tidstab eller lignede indirekte eller direkte tab for kunden.
Sælger leverer varerne med Levering med fragtmand., og leverer til Danmark excl. Færøerne, Grønland.
Levering anses for sket, når varerne overgår til kundens adresse. Sælger opfordrer til at kunden er hjemme ved levering. Hvis kunden ikke er hjemme, er kunden ved indgåelse af køb, indforstået med at fragtmanden leverer, og stiller varerne, på den af kunden oplyste leverings adresse.
Såfremt der med kunden ikke er aftalt noget tidspunkt for levering, bestemmer Sælger leveringstidspunktet. Leveringstidspunktet, som er oplyst i ordrebekræftelsen, er et estimat, og ikke den præcise leveringsdato/leveringstidspunkt. Hvis kunden har bestilt mere end en vare, eller en eller flere varer i en solcelleanlægspakke er i restordre, kan Sælger splitte ordren op i flere leveringer og leveringstidspunkter. Hvis Sælger forventer en forsinkelse i leveringen af varer, reservedele eller tilknyttede ydelser, informerer Sælger kunden om det, og oplyser samtidig en ny forventet leveringstid, hvis denne kendes af Sælger på det på givende tidspunkt.
Fortrydelsesret
Kunden har ret til at fortryde kundens køb uden begrundelse inden for 14 dage. Dette er gældende fra den dag kunden modtager varen. Kunden kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag hvor kunden, eller en anden person som kunden har valgt (dog ikke transportøren), får varen leveret.
For at benytte fortrydelsesretten skal kunden give Sælger besked om, at kunden fortryder. Kunden kan give besked om dette ved at sende et brev eller en e-mail, eller pr. telefon hvor kunden oplyser, at kunden fortryder til Sol I Dag, Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg, 88444418, info@solidag.dk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at kunden fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis kunden har fortrudt købet af en vare, skal kunden sende varen til Sol I Dag, Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt Sælger, at kunden ønsker at fortryde sit køb. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Kunden skal selv afholde alle udgifter i forbindelse med returnering af varer, og kunden bærer risikoen for varen fra tidspunktet for Sælgers levering, og indtil varen er returneret til Sælger. Dette gælder alle varer. Gem derfor track and trace nummer. Når kunden returnerer, er kunden ansvarlig for at varen er pakket ordentlig ind, og i originalemballage. Ved returnering, skal der vedlægges en kopi af fakturaen i pakken.
Varen må ikke være taget i brug, og kunden hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde hvorpå varen fungerer.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrives ovenfor, betragtes varen som brugt. Det betyder at kunden ved fortrydelse af købet kun får en del, eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.
Når kunden fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra kunden, herunder eventuelle leveringsomkostninger, undtaget ekstra omkostninger som følge af kundens valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering som Sælger tilbyder.
Sælger tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor Sælger har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Sælger kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil Sælger har modtaget varerne retur, eller til kunden har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Sælger gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Sælger tager ikke enkeltvarer retur fra en samlet anlægspakke, f.eks. overskydende paneler, tilbehør til montage m.m.
Reklamation
Sælger henviser til købelovens regler om mangler og reklamationsret.
Kunden skal hurtigst muligt tjekke, at kundens leverede varer stemmer overens med det bestilte, som fremgår af ordrebekræftelsen. Kunden skal ved levering, tjekke om varen er blevet beskadiget under transporten, eller der er fejl eller mangler ved varen. Ved synlige skader ved levering, skal det noteres på fragtbrevet, og kunden skal med det samme gøre Sælger opmærksom på skaden. Kunden må ikke flytte varen før der er taget et foto af den beskadigede vare/emballagen. Hvis kunden ikke gør overstående, er kunden afskåret fra at kunne fastholde at varen havde en skade ved levering.
Kunden kan reklamere over fejl og mangler ved varen, ved at henvende sig til Sol I Dag - En del af Silkeborg El-Service ApS, Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg, Tlf: 88444418, Email: info@solidag.dk
Kunden skal så detaljeret som muligt, sende en beskrivelse af, hvori manglen er og viser sig. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter kunden har opdaget manglen.
Begrænset hæftelse
Sælgers ansvar bortfalder, hvis varen har været udsat for urigtig montering, mangelfuld vedligeholdelse eller behandling, der ikke er i overensstemmelse med Sælgers anvisninger.
Sælger hæfter ikke for mundtlig, teknisk service eller vejledning. Ved skriftlig, teknisk service på foranledning af direkte forespørgsel tages forbehold for mangelfulde eller misvisende oplysninger i forespørgslen. Sælger hæfter ikke for følgeskader eller indirekte tab som f.eks. avancetab, driftstab, eller manglende opnåelse af forventede besparelser m.v. Dette er uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed.
Oplysninger om tekniske data, produktinformationer og illustrationer er kun vejledende, og Sælgers oplysninger er kun bindende når dette er udtrykkeligt, særskilt og skriftligt aftalt.
Det er kundens fulde ansvar at udvælgelsen af produktet er det rigtige, herunder at kunden kan opnå de forventede resultater og funktionalitet, samt produktet kan fungere som kunden har påtænkt.
Sælger har intet ansvar for at vide om kundens tagbelægning, tagkonstruktion mv. er egnet til montering af det bestilte anlæg, dette er kundens ansvar. Det er også kundens ansvar at afklare om monteringen af kundens anlæg, strider mod offentlige eller privatretlige servitutter, byggelovning, og lokalplaner, Sælger har intet ansvar for det. Det er kundens eget ansvar at sørge for kunden har de fornødne tilladelser der skal til for at installere, montere, tilslutte og anvende anlægget. Kunden har ansvar for at sikre sig at anlægget kan net tilsluttes på kundens adresse. Sælger opfordrer derfor kunden til at kontakte sit net selskab forud for køb af solcelleanlæg.
Alt installation, montering og tilslutning, sker på kundens eget ansvar. Sælger har intet ansvar for kundens faktiske montering af solcelleanlægget/tilbehør, og Sælger er ikke ansvarlig for om solcelleanlægget/tilbehør er egnet til at opfylde kundens behov. Sælger har hermed heller ikke på noget tidspunkt ansvar for, at solcelleanlægget/tilbehør indfrier kundens ønske til et bestemt resultat, dette gælder både energimæssigt, økonomisk og andet.
Force majeure
Sælger er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af sine kontraktlige forpligtelser, der skyldes forhold Sælger ikke har kontrol over, og ikke med rimelighed kunne tage højde for på tidspunktet for aftalens indgåelse, og hvis følger Sælger ikke med rimlighed kan undgå eller overvinde.
Fortrolighedspolitik
Sælger forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Sælger vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Sælger vil ikke sælge kundens navn, adresse, e-mail adresse, tlf. nr., kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden kundens forudgående tilladelse. Ønsker kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan kunden kontakte Sælger på tlf. 88444418, e-mailadresse info@solidag.dk.Fejl på hjemmesiden, trykte- og andre medier
Sælger tager forbehold for eventuelle fejl- herunder prisfejl, trykfejl, manglende eller mangelfulde informationer i forbindelse med produktinformationer på www.solidag.dk, i vores nyhedsbrev, på Facebook samt andre online medier. Forbeholdet gælder tekst, billeder, prisfejl, datablade, manualer, certifikater, mfl.
Ændringer af vilkårene
Sælger forbeholder sig retten til at ændre på vilkårene.
Oplysninger om klagemuligheder
Hvis kunden oplever fejl eller mangler skal kunden altid kontakte Sælger på 88444418, eller info@solidag.dk, så Sælger kan finde frem til en tilfredsstillende løsning. Er det ikke muligt at finde frem til en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@solidag.dk.
For Erhvervskunder
Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende for salg og levering af enhver vare/ydelse fra Sol I Dag - www.solidag.dk, (herefter benævnt "Sælger") medmindre de udtrykkeligt er fraveget eller ændret ved anden skriftlig aftale. Disse vilkår gælder uanset om bestillingen/købet er indgået via www.solidag.dk, telefon, e-mail eller på anden vis.
www.solidag.dk ejes af Silkeborg El Service, CVR-nr. 44844370, adresse Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg, tlf. 88444418, e-mailadresse info@solidag.dk.
Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til varen/ydelsen der købes fra kundens side, anført i f.eks. kundens ordreafgivelse, er ikke bindende for Sælger, medmindre Sælger udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med de stillede vilkår.
Aftalerne indgås på dansk.
Bemærk, at disse salgs- og leveringsbetingeler alene gælder for Erhvervskunder. Privatkunder henvises til salgs- og leveringsbetingelser for privatkunder, som forefindes længere oppe på denne side.
Sælger forbeholder sig retten til at ændre på vilkårene
Ordre og Tilbudsafgivelse
Kundens ordreangivelse skal ikke anses som en bindende aftale imellem kunden og Sælger. Aftalen foreligger endelig, når Sælger har givet sin accept i form af skriftlig ordrebekræftelse. Endelig aftale om køb anses indgået når Sælger har modtaget betaling fra kunden, og Sælger har sendt en skriftlig faktura på dette.
Kundens ordre er på hold indtil betalingen er gennemført. Priser er gældende i maksimalt 7 dage efter bestilling af varer eller fra den dato et tilbud afgives. Sælger kan altid ændre eller tilbagekalde det angivne tilbud forud for kundens accept. Levering af varer igangsættes umiddelbart efter betalingen er modtaget hos Sælger, dog med forbehold for muligheden for fremskaffelse af pågældende vare.
Hvis intet andet er angivet, er et tilbud fra Sælger givet med forbehold for, at Sælger kan fremskaffe de pågældende varer. Såfremt dette forbehold bliver aktuelt, er Sælger berettiget til at tilbagekalde/annullere kundens tilbud eller ordreafgivelse, lige meget om tilbuddet måtte være antaget eller ej, og det berettiger ikke kunden til at rejse krav af nogen art.
Aftaler om ændringer i den oprindelige ordrebekræftelse, eller tillæg til denne, er ikke bindende for Sælger, anden der foreligger en skriftlig bekræftelse til kunden fra Sælger.
Hvis Sælgers ordrebekræftelse ikke stemmer overens med kundens ordreafgivelse, skal kunden straks efter modtagelse af Sælgers ordrebekræftelse, reklamere til Sælger. Hvis dette ikke sker, vil kunden være bundet af ordrebekræftelsens indhold.
Betaling og levering
Sælger modtager betaling med bankoverførsel. Medmindre andet aftales skriftligt, skal betalingen forfalde ved aftalens indgåelse. Sælger har ved kundens forsinkede betaling, ret til at kræve ikke forfaldne krav indfriet med det samme. Ved forsinket, eller manglende betaling fra kunden er Sælger berettiget til at stoppe alle leverancer til kunden, indtil betaling er modtaget hos Sælger. Dette gælder også hvis købet fastholdes eller hæves. Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser rettidigt af årsager, som Sælger er uden ansvar for, har Sælger ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.
Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for varer, reservedele eller tilknyttede ydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Sælger, har Sælger ud over rente, efter ret til at: 1. ophæve salget af de varer, reservedele og/eller tilknyttede ydelser, som forsinkelsen vedrører, 2. ophæve salget af varer, reservedele og/eller tilknyttede ydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller 3. gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
Priserne på hjemmesiden er angivet i danske kroner og inkl. moms. Alle udgifter i relation til varerne, herunder fragt, vil fremgå ved bestilling af varerne og på ordrebekræftelsen. Alle priser er uden montering. Såfremt Sælger pålægges forøgede omkostninger, som Sælger ikke har kontrol over, såsom følge af f.eks. materiale prisstigninger, prisforhøjelser fra Sælgers underleverandør, ændringer i energipriser, statsindgreb eller lignede forhold, forbeholder Sælger sig retten til at forhøje de aftalte priser for ikke leverede varer/ydelser.
Kunden kan ikke i nogen situationer foretage modregning i købesummen, og kunden kan ikke nægte, eller udøve tilbageholdelsesret pga. reklamation, forsinkelse eller modkrav vedrørende de konkrete varer eller andre krav.
Ved køb af vare tillægges prisen for levering (fragt) oven i prisen på det købte. Leveringsomkostninger for varer afhænge af type af varer, antal, leverings adresse m.v. Prisen vil fremgå ved ordreafgivelse, og på ordrebekræftelsen.
Levering af varer igangsættes umiddelbart efter betalingen er modtaget hos Sælger, medmindre andet er skriftlig aftalt. Hvis levering udskydes af kunden er kunden stadig forpligtet til at betale Sælger, som hvis levering var sket til aftalt tid.
Der tages forbehold for udsolgte varer grundet restordrer hos Sælgeren, eller dennes leverandør. I disse tilfælde vil Sælger være berettiget til at annullerer kundens ordre uden omkostninger for Sælgeren og kunden.
Sælger leverer alle solgte varer, reservedele og tilknyttede ydelser til den tid, der fremgår af Sælgers ordrebekræftelse. Sælger har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet.
Kunden kan ikke holde Sælger ansvarlig for forsinkelse som følge af afhjælpning eller omlevering af kundens varer. Sælger kan uanset graden af uagtsomhed heller ikke, i noget tilfælde stilles som ansvarlig, for avancetab, driftstab, tidstab eller lignede indirekte eller direkte tab for kunden.
Sælger leverer varerne med Levering med fragtmand., og leverer til Danmark excl. Færøerne, Grønland.
Levering anses for sket, når varerne overgår til kundens adresse. Sælger opfordrer til at kunden er hjemme ved levering. Hvis kunden ikke er hjemme, er kunden ved indgåelse af køb, indforstået med at fragtmanden leverer, og stiller varerne, på den af kunden oplyste leverings adresse.
Såfremt der med kunden ikke er aftalt noget tidspunkt for levering, bestemmer Sælger leveringstidspunktet. Leveringstidspunktet, som er oplyst i ordrebekræftelsen, er et estimat, og ikke den præcise leveringsdato/leveringstidspunkt. Hvis kunden har bestilt mere end en vare, eller en eller flere varer i en solcelleanlægspakke er i restordre, kan Sælger splitte ordren op i flere leveringer og leveringstidspunkter. Hvis Sælger forventer en forsinkelse i leveringen af varer, reservedele eller tilknyttede ydelser, informerer Sælger kunden om det, og oplyser samtidig en ny forventet leveringstid, hvis denne kendes af Sælger på det på givende tidspunkt.
Fortrydelses/returret
Kunden har ingen ret til at fortryde eller returnere noget af købet eller nogen ydelse fra Sælger, medmindre dette udtrykkeligt skriftligt er aftalt med Sælger. Dette er i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler.
Hvis der laves en særskilt skriftlig aftale med Sælger om returnering, sker returneringen for kundens regning og risiko. Hvis kunden nægter at modtage varen/ydelsen, eller kunden er forhindret i at modtage den, vil levering anses for at have fundet sted på det aftalte leveringstidspunkt. Alle omkostninger der vil komme, som følge heraf skal kunden betale.
Reklamation
Kunden skal undersøge alle varer, og tilknyttede ydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Sælger. Sælger hæfter kun for fejl og mangler der er tilstede på leveringstidspunktet. Hvis en fejl, eller mangel som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Sælger, kan den ikke senere gøres gældende.
Kunden skal ved levering, tjekke om varen er blevet beskadiget under transporten. Ved synlige skader ved levering, skal det noteres på fragtbrevet, og kunden skal med det samme gøre Sælger opmærksom på skaden. Kunden må ikke flytte varen før der er taget et foto af den beskadigede vare/emballagen. Hvis kunden ikke gør overstående, er kunden afskåret fra at kunne fastholde at varen havde en skade ved levering.
Kunden kan reklamere over fejl og mangler ved varen, ved at henvende sig til Sol I Dag - En del af Silkeborg El-Service ApS, Mørksøvej 5, 8600 Silkeborg, Tlf: 88444418, Email: info@solidag.dk
Kunden skal så detaljeret som muligt, sende en beskrivelse af, hvori manglen er og viser sig. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter kunden har opdaget manglen.
Ved mangler som skyldes forsømmelser eller fejl hos Sælgers underleverandør, er Sælger ikke ansvarlig.
Udgifter til transport i forbindelse med reklamation afholdes af kunden.
Begrænset hæftelse
Sælgers ansvar bortfalder, hvis varen har været udsat for urigtig montering, mangelfuld vedligeholdelse eller behandling, der ikke er i overensstemmelse med Sælgers anvisninger.
Sælger hæfter ikke for mundtlig, teknisk service eller vejledning. Ved skriftlig, teknisk service eller vejledning på foranledning af direkte forespørgsel tages forbehold for mangelfulde eller misvisende oplysninger i forespørgslen. Sælger hæfter ikke for følgeskader eller indirekte tab som f.eks. avancetab, driftstab, tidstab, eller manglende opnåelse af forventede besparelser m.v. Dette er uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed.
Oplysninger om tekniske data, produktinformationer, prislister og illustrationer er kun vejledende, og Sælgers oplysninger er kun bindende når dette er udtrykkeligt, særskilt og skriftligt aftalt.
Det er kundens fulde ansvar at udvælgelsen af produktet er det rigtige, herunder at kunden kan opnå de forventede resultater og funktionalitet, samt produktet kan fungere som kunden har påtænkt.
Sælger har intet ansvar for at vide om kundens tagbelægning, tagkonstruktion mv. er egnet til montering af det bestilte anlæg, dette er kundens ansvar. Det er også kundens ansvar at afklare om monteringen af kundens anlæg, strider mod offentlige eller privatretlige servitutter, byggelovning, og lokalplaner, Sælger har intet ansvar for det. Det er kundens eget ansvar at sørge for kunden har de fornødne tilladelser der skal til for at installere, montere, tilslutte og anvende anlægget. Kunden har ansvar for at sikre sig at anlægget kan net tilsluttes på kundens adresse. Sælger opfordrer derfor kunden til at kontakte sit net selskab forud for køb af solcelleanlæg.
Alt installation, montering og tilslutning, sker på kundens eget ansvar. Sælger har intet ansvar for kundens faktiske montering af solcelleanlægget/tilbehør, og Sælger er ikke ansvarlig for om solcelleanlægget/tilbehør er egnet til at opfylde kundens behov. Sælger har hermed heller ikke på noget tidspunkt ansvar for, at solcelleanlægget/tilbehør indfrier kundens ønske til et bestemt resultat, dette gælder både energimæssigt, økonomisk og andet.
Force majeure
Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget er Sælger ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Sælgers kontrol, og som Sælger ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder
Fortrolighedspolitik
Sælger forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Sælger vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Sælger vil ikke sælge kundens navn, adresse, e-mail adresse, tlf. nr., kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden kundens forudgående tilladelse. Ønsker kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan kunden kontakte Sælger på tlf. 88444418, e-mailadresse info@solidag.dk.
Fejl på hjemmesiden, trykte- og andre medier
Sælger tager forbehold for eventuelle fejl- herunder prisfejl, trykfejl, manglende eller mangelfulde informationer i forbindelse med produktinformationer på www.solidag.dk, i vores nyhedsbrev, på Facebook samt andre online medier. Forbeholdet gælder tekst, billeder, prisfejl, datablade, manualer, certifikater, mfl.
Ændringer af vilkårene
Sælger forbeholder sig retten til at ændre på vilkårene.
Oplysninger om klagemuligheder
Kunden skal undersøge alle varer, og tilknyttede ydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Sælger. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget ved levering, ikke straks meddeles skriftligt til Sælger, kan den ikke senere gøres gældende. Alt handel mellem Sælger og kunden er i alle henseender underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel, skal afgøres ved en dansk domstol.